logo

Pro děti jsou rodiče základním kamenem jejich světa. Utváří jejich představy o světě, naplňují potřeby a dávají základní pocit jistoty a bezpečí. Výzvou, která čeká každého rodiče, je udržet tento obraz dítěte nejen o sobě, ale i o svém bývalém partnerovi. Je to náročné, protože rozchod často souvisí s tím, že ten druhý nebyl zrovna dokonalým partnerem. Náročnou výzvou je umět si nechat pro sebe kritiku druhého, a podporovat v dítěti obraz druhého rodiče jako dobrého člověka. Dítěti dáváme možnost utvářet si s druhým rodičem vlastní vztah bez výčitek, že z pohledu jiné důležité osoby je to špatně, prožívat s ním bezpečí a jistotu, že je vše v pořádku, byť to, že bude vše vždy v pořádku a nic se nestane, nemůže zabezpečit ani ten nejlepší rodič na světě.

Tak, jako je rodina součástí identity rodičů, je i součástí identity dítěte. O to víc, když dítě s jiným uspořádáním zkušenosti nemá, je pro něj rozvod životně ohrožující záležitostí. Abychom mu tuto cestu usnadnili, stojí před námi jako rodiči úkol pomoci vytvořit dítěti novou představu jeho šťastné budoucnosti a naděje. Důležité je vědomí, že vlákna pavučiny, která se teď rozplétají, nezůstanou dlouho bez podpory a utvoří zase pevný celek. Nevyhnutelně k tomu patří i rozhovor o tom, co dítě trápí, čeho se bojí, čemu nerozumí a co by si přálo.

Důležité je také dítěti vytvořit životní prostor, ve kterém se může zabývat vlastním životem, radostmi a problémy. Pro rodiče je výzvou umět svou nepohodu a konflikty ohraničit tak, aby měly děti dostatečnou možnost vnímat to, co chtějí a potřebují. V opačném případě se děti trápí problémy, které jim nepřísluší, litují a zlobí se na své rodiče a snaží se jim pomoct a škodí tím samy sobě.

Rodiče by měli svému dítěti vytvořit srozumitelnou představu o tom, co je rozvod a co ho bezprostředně čeká. Dítě by mělo pochopit, co se bude dít nejen rozumově, ale i prožitkově. Vysvětlení by mělo být spojeno s příklady z jeho vlastního života. Rodiče si při rozhovoru s dítětem mohou pomoct zkušenostmi dítěte s prázdninami u babičky, nebo s rodinou spolužáka, kde to mají podobně.

V zahlcující situaci, jakou je rozvod, je užitečné ujasnit si a občas si připomenout, co zrovna potřebují naše děti. V zásadě to není nic jiného, než to, co potřebovaly doteď. Pokud dokážeme jejich svět rozvodem ovlivnit co nejšetrněji, tím lépe. Rodiče zde čeká velká výzva – organizovat svůj život kolem dětí a ne opačně. Pro děti není nic náročnějšího než to, že kromě ztráty jednoho rodiče přichází o domov, kroužky, musí měnit školu, kamarády.

Poslední výzvou pro rodiče, která se týká dětí, je vyjasnění si a žité vykrystalizování toho, jakou roli budou mít v životě dítěte a jak zvládnou přístup druhého k jeho rolím.  Dítě potřebuje mít jasno, za kým má jít, když něco potřebuje. S kým se bude bavit o tom, co si má obléct, komu má říct, když potřebuje nové boty, a kdo by si toho měl všimnout, kdo se s dítětem učí, kdo dohlíží na kroužky a další oblasti života. Pro rodiče nemusí vlastně jít o žádnou změnu, ale často existují role (učení se s dětmi, vaření, atd.), které jsou pro některé rodiče novinkou.

V souvislosti s poslední zde zmíněnou výzvou je možné vyplnit tzv. rodičovský plán, který pomůže tyto otázky ujasnit a jasně stanovit odpovědi. 

20 PROSEB DÍTĚTE

Více informací

Milá maminko a milý tatínku!

  1. Nikdy nezapomeňte: jsem dítětem vás obou. Ať už bydlím jen u jednoho z vás nebo se v péči o mě střídáte, potřebuji vás oba úplně stejně.
  2. Neptejte se mě, koho z vás mám raději. Mám vás oba stejně rád. Neočerňujte přede mnou toho druhého, protože mě to bolí.
  3. Pomozte mi být v kontaktu s tím rodičem, se kterým právě netrávím času – vytočte mi jeho telefonní číslo, umožněte mi poslat mu SMS nebo email, předepište mi jeho adresu na obálku… Pomozte mi k Vánocům nebo k narozeninám pro něj vyrobit nebo koupit nějaký hezký dárek. Moje fotky nechte vždycky vyvolat dvakrát – jednou taky pro toho druhého.
  4. Mluvte spolu a hlavně mě nepoužívejte jako poslíčka mezi vámi. Nechci nosit zprávy, které toho druhého zarmoutí nebo rozčílí.
  5. Nebuďte smutní, když odcházím k druhému rodiči, nebudu se tam mít špatně. Nejraději bych byl pořád s vámi oběma. Ale nemůžu se roztrhnout na dva kusy.
  6. Nikdy mi neplánujte nic na dobu, kdy mám být s druhým rodičem. Část mého času chci trávit s tatínkem a část s maminkou. Důsledně to dodržujte.
  7. Nebuďte zklamaní a ani se nezlobte, když se vám nehlásím v době, kdy jsem s druhým rodičem. Mám teď dva domovy. A ty musím dobře oddělovat – jinak bych se ve svém životě už vůbec nevyznal.
  8. Nepředávejte si mě u dveří jako balík. Pozvěte toho druhého na chvíli dál, jsou to pro mě kratičké chvilky, kdy vás mám oba. Neničte mi je tím, že se ignorujete nebo hádáte.
  9. Když se doopravdy nemůžete ani vidět, předávejte si mě ve školce, ve škole nebo u přátel.
  10. Nehádejte se přede mnou – nedělá mi to dobře. Buďte ke mně alespoň tak zdvořilí, jako jste k ostatním lidem, a jak to vyžadujete také ode mě.
  11. Dávejte mi dost informací, ale nevyprávějte mi věci, kterým ještě nemohu rozumět.
  12. Dovolte mi přivést si svoje kamarády k vám oběma. Chci, aby poznali moji maminku a mého tatínka a aby viděli, jak jste oba skvělí.
  13. Dohodněte se férově o penězích. Nechci, aby jeden z vás měl moc peněz a ten druhý jen málo. Ať se vám oběma daří tak, abych se u vás mohl cítit stejně dobře.
  14. Nesoutěžte o to, kdo mě víc rozmazlí. Tolik sladkostí bych totiž nikdy nemohl sníst, jak moc vás mám oba rád.
  15. Řekněte mi na rovinu, když někdy nevystačíte s penězi. Pro mě je stejně mnohem důležitější čas strávený s vámi než peníze. Ze skvělé společné hry se raduji mnohem víc než z nějaké nové hračky.
  16. Nemusíme mít pořád nějaké akce. Nemusí být pořád něco nového a skvělého, když spolu něco podnikáme. Nejhezčí je pro mě, když jsme prostě veselí a v pohodě, hrajeme si a máme i trochu klidu.
  17. Nechte v mém životě co nejvíc věcí tak, jak bývaly před vaším rozchodem. Začíná to u mého pokojíčku a končí u úplných maličkostí, které jsem dělával úplně sám s tatínkem nebo s maminkou.
  18. Buďte hodní na babičku a dědečka z druhé strany, i když při rozvodu stáli víc u svého dítěte. Taky byste při mně stáli, kdyby se mi vedlo špatně. Nechci ztratit ještě své prarodiče.
  19. Buďte tolerantní k novému partnerovi, kterého si ten druhý našel nebo najde, a hlavně ho přede mnou nepomlouvejte. S tímto člověkem musím také vycházet.
  20. Buďte optimističtí. Svůj partnerský vztah jste nezvládli – ale zkuste alespoň dobře zvládat ten čas poté. Projděte si prosby, které vám píši. Třeba si o nich promluvte, ale nehádejte se. Nepoužívejte tento dopis k vyčítání druhému, jak byl ke mně špatný. Když to uděláte, tak jste vůbec nepochopili, jak na tom teď jsem a co potřebuji, abych se cítil lépe.


    Tento dopis můžete nalézt v plné grafické podobě ke stažení a k vytisknutí také zde

RODIČOVSKÝ PLÁN

Více informací

Vážení rodiče,

tento rodičovský plán by Vám měl pomoci při promýšlení otázek týkajících se péče o Vaše dítě, udržování osobního styku s ním, zajištění jeho výchovy a vzdělání, určení místa jeho bydliště apod.

Následující otázky se tematicky zabývají problémy, které Vy a druhý rodič budete ve vztahu k dětem pravděpodobně řešit, ať již nyní nebo v budoucnosti. Jde o otázky bydliště dítěte, styku a komunikace, školských zařízení, mimoškolních aktivit, lékařské péče, prázdnin a svátků, financí, apod. Je vhodné přemýšlet i o drobných detailech a nastavit si pro ně pravidla.

Při sestavování rodičovského plánu je dobré mít na paměti, že ze zákona rodičovská odpovědnost náleží stejně oběma rodičům, je přitom lhostejné, který z nich má dítě v péči (ať již na základě jejich dohody nebo rozhodnutí soudu). Rodičovskou odpovědnost mají rodiče vykonávat ve shodě (jejich postavení je rovnocenné) a v souladu se zájmy dítěte. V zájmu dítěte přitom je, aby se na jeho výchově podíleli oba rodiče, neboť potřebuje jejich lásku a přízeň, a to bez ohledu na skutečnost, že rodiče společně nežijí.

Je několik možností, jak postupovat při sestavení plánu. Nemáte-li jako rodiče problém se vzájemnou komunikací, můžete na sestavení plánu pracovat od počátku společně.  V opačném případě může návrh rodičovského plánu vypracovat každý z rodičů zvlášť, podle svých úvah; po té si rodiče navzájem své návrhy předají, zjistí, v čem se shodují a v čem nikoliv a následně se pokusí dohodnout na otázkách, ve kterých neměli shodu. Pokud se ani po vynaložení veškerého úsilí na nějakých otázkách nedohodnete, je vhodné vyhledat příslušné odborníky, kteří Vám budou nápomocní při řešení Vašich problémů.

Nevztahuje-li se nějaká otázka na Vaši situaci, prostě ji přeskočte a pokračujte otázkou následující.

Bydliště

Máte-li více než jedno dítě, je pro Vás důležité, aby vyrůstaly společně?

Preferujete střídavou péči? Nebo si myslíte, že děti by v první řadě měly žít s Vámi nebo s druhým rodičem? Pokud by měly žít s Vámi, jak zajistíte, aby jim zůstal zachovaný vztah i s druhým rodičem a aby s ním mohly trávit čas?

Pokud by děti měly žít v první řadě s druhým rodičem, jak byste očekával/a, že zajistí, aby dětem zůstal zachovaný vztah s Vámi, a že děti s Vámi budou trávit čas?

Než budou děti dospělé, plánuje žít na stejném místě? Kdybyste se chtěli odstěhovat, tak kam? Přejete si uzavřít s druhým rodičem dohodu, že do doby než budou děti dospělé, tak budete žít na stejných místech? Případně dohodu o tom, jak daleko se jeden z Vás může odstěhovat?

Co se stěhováním pro vaše dítě změní? (kamarádi, pokoj, škola apod.)

Styk a komunikace dětí a rodičů

Budou-li děti ve Vaši péči, kdy by měly trávit čas s druhým rodičem? O víkendech? V pracovních dnech? I přes noc? Jindy?

Budou-li děti v péči druhého rodiče, kdy by měly trávit čas s Vámi? O víkendech? V pracovních dnech? I přes noc? Jindy?

Jakým způsobem bude zajištěno předávání dětí? Kdo bude hradit náklady spojené s předáváním dětí v případě, že místa bydliště rodičů jsou od sebe vzdálená?

Kolik času by děti měly trávit komunikací (telefon, SMS, e-mail, videohovor, chat…) s druhým rodičem, když jsou s Vámi? Jaká by měla být frekvence a délka takové komunikace? Chcete, aby pro komunikaci s druhým rodičem bylo nastaveno pevné pravidlo, nebo může být spontánní? Kdo bude dítěti platit náklady na telefon?

Pokud bude nutné pohlídat děti v době, kdy budou u Vás, budete s žádostí nejdříve oslovovat druhého rodiče? Pokud ano, jakou formou o pohlídání požádáte a jak dlouho předem?

Pokud jsou bydliště rodičů natolik vzdálená, že s cestou dětí od jednoho k druhému jsou spojené náklady, kdo je bude platit?

Pokud je vaše dítě malé, kde bude probíhat jeho předávání?

Školská zařízení

Navštěvují již Vaše děti nějaké školské zařízení? Pokud ano, mají ve stávajícím školském zařízení zůstat? Pokud ne, jaké školské zařízení a v jakém místě by měly navštěvovat (MŠ, ZŠ, ZŠU)?

Budou-li děti ve Vaši péči, jak zajistíte, aby měl druhý rodič informace o jejich prospěchu, školních aktivitách, třídních schůzkách a případných výchovných problémech? Existuje-li online komunikace mezi školou a rodiči, budou do ní mít přístup oba rodiče?

Budou-li děti v péči druhého rodiče, jakým způsobem a jak často byste měl být informován o jejich prospěchu, školních aktivitách, třídních schůzkách a případných výchovných problémech?

Jakým způsobem bude zajištěna účast rodičů na třídních schůzkách? Pokud se jich bude účastnit pouze jeden z rodičů, jakým způsobem bude druhého informovat o jejich průběhu?

Jakým způsobem bude omlouvána neúčast dětí ve škole (např. z důvodu nemoci)? Souhlasíte s tím, aby důvodem pro neúčast dětí ve vyučování bylo trávení dovolené s druhým rodičem? Pokud ano, v jakém rozsahu?

Máte představu o dalším vzdělávání Vašich dětí – jakou základní, střední, vysokou či jinou školu by měly navštěvovat? Konzultovali jste spolu s druhým rodičem své představy? Pokud se Vaše představy neshodnou, jak budete postupovat?

Jakým způsobem by bylo vhodné podpořit Vaše děti, aby dosáhly na vyšší vzdělání (kurzy, příprava na příjímací zkoušky, doučování)?

Čeká vás v nejbližší době rozhodování o výběru školského zařízení pro vaše dítě? (MŠ, ZŠ apod.). Na čem jste se shodli?

V případě starších dětí, jakou máte představu o jejich dalším profesním vzdělávání? (o konkrétní škole (oboru), kterou by mělo vaše dítě navštěvovat?)

Mimoškolní aktivity

Jsou nějaké sporty nebo jiné zájmové činnosti (aktivity), kterým se věnují Vaše děti? Má některý z rodičů blíže k těmto sportům nebo aktivitám než rodič druhý?

Máte za to, že počet sportů a aktivit, kterých se budou Vaše děti účastnit, by měl být omezen? Pokud ano, jakým způsobem?

Jsou dle Vašeho mínění konkrétní sporty nebo aktivity, kterých by se neměly Vaše děti účastnit nebo by se jich měly účastnit až po dosažení určitého věku? Pokud ano, tak o které sporty či aktivity se jedná a proč?

Jakým způsobem bude zajištěna účast Vašich dětí na mimoškolních aktivitách? Jakým způsobem budete o mimoškolní činnosti svých dětí komunikovat?

Jakým způsobem bude zajištěno financování sportovní činnosti Vašich dětí a dalších jejich aktivit?

Jste spokojeni s tím, jak se Vy a druhý rodič účastníte mimoškolních aktivit dětí? Pokud ne, jak si představujete vlastní zapojení a zapojení druhého rodiče?

Lékařská péče

Jaký je zdravotní stav vašeho dítěte?

U jakého pediatra je vaše dítě registrováno?

Navštěvuje vaše dítě nějakého specialistu? Pokud ano, jakého? Jak často probíhají kontroly a kde? Jakou částkou hradíte léky, které jsou potřebné k léčbě?

Kdo bude vaše dítě doprovázet k ošetření?

Jakým způsobem bude rozhodnuto o výběru zdravotní pojišťovny pro Vaše děti?

Jakým způsobem bude vybírán poskytovatel lékařské a další zdravotní (např. dentální) péče?

Jakým způsobem bude zajištěno placení lékařské a další zdravotní péče (např. rovnátka na zuby), která není krytá zdravotním pojištěním?

Budou-li děti ve Vaši péči, jak zajistíte, aby měl druhý rodič informace o jejich zdravotním stavu?

Budou-li děti v péči druhého rodiče, jakým způsobem a jak často byste měl/a být informován/a o jejich zdravotním stavu?

Jakým způsobem bude zajištěno informování druhého rodiče o případném akutním závažném zdravotním stavu Vašich dětí?

Přejete si mít přístup k lékařským zprávám o zdravotním stavu Vašich dětí? Pokud ano, jakým způsobem bude tento přístup zajištěn?

Jakým způsobem bude zajištěna péče o děti, pokud jim jejich zdravotní stav neumožní navštěvovat školské zařízení? Bude-li jeden z rodičů kvůli krátkodobé péči o děti z důvodu jejich zdravotního stavu pobírat ošetřovné, bude mu druhý rodič částečně kompenzovat výpadek příjmu? Pokud ano, jakým způsobem?

Jakým způsobem budete řešit případné neshody týkající se lékařské péče o Vaše děti?

Prázdniny a svátky

Jakým způsobem bude zajištěna péče o Vaše děti po dobu prázdnin ve školním roce? Bude péče o Vaše děti v průběhu letních prázdnin probíhat jinak než ve zbývající části roku? Pokud ano, jak?

Jakým způsobem budou Vaše děti trávit „Mikuláše“, vánoční svátky, Silvestr a Nový rok, Velikonoce?

Jakým způsobem budou děti slavit své narozeniny a svátky s Vámi a jakým způsobem s druhým rodičem?

Jakým způsobem budou děti slavit Vaše narozeniny a svátek, a narozeniny a svátek druhého rodiče?

Existují jiné osoby, na jejichž oslavách narozenin, svátků či jiných výročí, by Vaše děti neměly chybět?

Jakým způsobem budete řešit případné neshody v otázkách trávení času Vašich dětí o prázdninách, svátcích a dalších speciálních dnech?

Finanční otázky

Jakým způsobem bude zajištěná úhrada běžných výdajů Vašich dětí?

Co považujete za mimořádné výdaje, které pravděpodobně Vaše děti budou mít? Jakým způsobem bude zajištěná úhrada mimořádných výdajů Vašich dětí? V jakém předstihu bude druhý rodič informován o možném mimořádném výdaji?

Jakým způsobem budu prováděné daňové odpočty na děti?

Měly by být Vaše děti pojištěny pro případ úrazu nebo dožití? Měly by mít jiné pojištění? Pokud ano, jakým způsobem bude zajištěna platba pojistného?

Přemýšlíte o spoření Vašim dětem? Pokud ano, jakým způsobem bude zajištěno jeho financování?

Jakým způsobem budete řešit případné neshody ve finančních otázkách (např. rozpor v tom, co je běžný a co mimořádný výdaj)?

Různé

S kterými příbuznými nebo přáteli je pro Vaše děti důležité trávit čas a udržovat vztahy?

Existují osoby, se kterými by Vaše děti čas trávit neměly a proč?

Komunikace rodičů

Je pravděpodobné, že Váš rozchod nebo rozvod je doprovázen partnerským konfliktem (s různou mírou intenzity), se kterým často souvisí komunikační problémy; existují podle Vás problémy, které brání nebo ztěžují vypracování rodičovského plánu? Pokud ano, v čem je spatřujete?

Jakým způsobem chcete být nejraději s druhým rodičem v kontaktu? Osobní kontakt? Telefon doma? Telefon v práci? E-mail? Prostřednictvím třetí osoby? Jiným?

Napadají Vás nějaká omezení, která by měla být dodržována při komunikaci s druhým rodičem?

Napadají Vás témata, kterým se při komunikaci s druhým rodičem chcete vyhnout?

Souhlasíte s tím, že nebudete druhého rodiče kritizovat před dětmi?

Souhlasíte s tím, že nebudete Vaše děti využívat jako prostředníky při komunikaci s druhým rodičem?

Souhlasíte s tím, že o problémech, které byly nebo jsou ve Vašem vztahu s druhým rodičem, nebudete hovořit s dětmi?

Jsou ještě další věci, na kterých se chcete domluvit?

Co můžete udělat pro to, aby vaše dítě nebylo poškozeno konfliktem rodičů?

Souhlasíte s tím, že pokud budete v těžké životní situaci potřebovat podporu, nebudete ji hledat u dítěte, ale u jiných dospělých osob, či odborníků?

Rodičovský plán se týká budoucího života Vašich dětí. Proto si při jeho sestavování vyslechněte jejich názory a přání. Po sestavení plánu děti způsobem přiměřeným jejich věku informujte o tom, jak jste se dohodli.

V …………..…………..…….. dne……………………

podpisy

……………………………………………………………………………………..

To je jen začátek!

Vyplněním tohoto listu jste se dostali jen na začátek úvah o rodičovském plánu. Rodičovský plán si přizpůsobte podle Vašich potřeb (Vašich dětí, Vašeho bývalého partnera a Vás). A nezapomeňte, že plán by měl být dynamický, měl by růst s Vašimi dětmi. Je velmi pravděpodobné, že do zletilosti Vašich dětí mnohé z toho, na čem jste se dohodli, změníte. To, že rodičovský plán budete udržovat aktuální, přispěje ke spokojenosti Vašich dětí i Vás samotných.

Tento rodičovský plán si můžete také stáhnout a vyplnit v plné grafické podobě, a to zde.

CESTY KOMUNIKACE S DÍTĚTEM

Více informací

Vztah je něco, o co se musíte starat. Ani vztah rodiče s vlastním dítětem není samozřejmostí.


A pokud dítě máte fyzicky v péči jen občas, potřebujete nutně najít a využít jiné cesty.

Inspirujte se.

  • Nastavte si pravidelný čas vhodný pro všechny.
  • Osvojte si video hovory a buďte víc vidět. Zejména pro mladší děti je to důležité.
  • Pište kratší textové zprávy, ať to budou SMS nebo přes různé aplikace. Pište rozumně často a nečekejte a nevyžadujte odpověď, jinak dosáhnete nechtěného účinku a zatížíte dítě a možná i druhého rodiče.
  • Účastněte se školních besídek a aktivů. Dohodněte se s druhým rodičem, dítětem a třeba i učitelem, jak to uděláte, aby to pro všechny byl dobrý zážitek.
  • Účastněte se kroužků dítěte, zápasů, soutěží, představení, … mějte při tom ohled na druhého rodiče.
  • Domluvte si pravidelný kratší společný čas nad rámec běžných kontaktů, který nikoho nezatěžuje organizačně ani jinak – doprovod na kroužek, nákup, procházky se psem, potkání se u autobusu, oběd v době pauzy v rozvrhu, ….
  • Založte fotoalbum s popiskami společných aktivit.
  • Posílejte fotky z vašeho běžného každodenního života (nikoliv jen z mimořádných aktivit a zážitků). Fotka je také variantou psané zprávy u malých dětí.
  • Vytvořte si společný účet, kam můžete vy i vaše děti nahrávat videa ze svého života.
  • Kreslete si společně v on-line aplikacích na kreslení.
  • E-mail je skvělým prostředkem k zasílání větších textů, dokumentů, článků či obrázků.
  • Založte si skupinu v některé aplikaci. Máte-li více dětí, některá sdílení se týkají všech. Možná zvládnete i mít pro určité konverzace skupinu s dítětem a druhým rodičem.
  • Učte se spolu. Po distanční výuce to všichni umí. Rozdělte si třeba jako rodiče předměty a mějte vy zodpovědnost za úkoly a zvládání některých. Možná je vám bližší fyzika nebo angličtina? Využijte to.
  • Čtete dětem před spaním. Nahrajte si předčítání jako zvukovou stopu. Druhému rodiči tak můžete reálně pomoci s péčí o děti. Můžete pohádky nahrát předem a děti si ji mohou pustit kdykoliv chtějí slyšet váš hlas.
  • Zahrajte si společně online hru.
  • Buďte v obraze – zajistěte si, abyste dostával informace, které rozesílá škola, vedoucí kroužků, apod. Dítě to ocení a vy budete víc v jeho životě. Ulehčíte si i jako rodiče vzájemně.
  • Pokud je digitální kontakt nemožný, zkuste psát dopisy a pohledy, a to i během roku, nejen na narozeniny, Vánoce a z dovolené.

(Tipy na aplikace: Skype, WhatsApp, Messenger, Viber, Zoom, Teams, Meet, Google Disk, Roblox, Miro, Jamboard, YouTube)

PYRAMIDA POTŘEB

vyhodnocovací rámec
Maslowova pyramida potřeb

ROZVODY V ČÍSLECH

JSME TU PRO VÁS UŽ

NÁŠ TÝM TVOŘÍ

ROČNĚ JE V ČR

MŮŽETE NÁS KONTAKTOVAT

LET

PROFESÍ

ROZVODŮ

DNÍ V TÝDNU

leták
leták